داغ انتخاباتی :انتظار کاظمینی از یحیی زاده و یک نکته از یزدفردا

خبر های داغ انتخاباتی یزدفردا :جناب میرزا محمد کاظمینی که این روزها یکی از فعالین رسانه ای استان هم به شمار می روند در مطلبی در  روزنوشت خود با تیتر "انتظاری که از آقای یحیی زاده می رود"نگاشته اند:»

به مناسبت رحلت عالم متقی، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین روحانی به مجلس آن مرحوم در مسجد دوازده امام فیروز آباد میبد رفته بودم، روحانی وارسته حجت ااسلام والمسلمین امامی مسجدی در حال سخنرانی بودند که ضمن تجلیل از مرحوم روحانی بر ضرورت شرکت مردم در انتخابات مطالب خوبی فرمودند و فصل الخطاب هر اقدامی را نظر امام جمعه معزز میبد دانسته و اضافه کردند: امام جمعه و هر چه ایشان فرمودند و به هر کس اشاره کردند مردم باید به ان فرد رای دهند که مسلما با عنایت به جایگاه علمی و فرهنگی امام جمعه میبد در سطح کشور، نظر این سخنران ، محل تامل خواهد بود.

بدیهی است وقتی یک رخداد اجتماعی، آن هم در کشور جمهوری اسلامی که بر اساس آراء مردم شکل گرفته می خواهد ایجاد شود، همه مقامات و مدیران اجتماعی بخصوص حضرات روحانی باید ضمن ارشاد مردم به اطاعت از ولی فقیه زمان، بر حفظ وحدت کوشیده و مردم را در شرایط حساس سیاسی و نظامی امروز کشورمان که مقطع مهمی است، هدایت نمایند.

اما تعیین تکلیف برای مردم با مردم سالاری خیلی فاصله دارد، در هرحوزه انتخابیه عده ای صالح انتخاب شده اند و به هر طریق از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته و مردم مختارند پس از مطالعه و بررسی، کاندیدای اصلح را انتخاب نمایند و مسلما تا آنجایی که حقیر اطلاع دارم ، تاکید شده است که مقاماتی چون استاندار، فرماندار  و ائمه جمعه از دخالت در امور اجرائی و تبلیغ کاندیدائی خودداری نمایند لذا ارجاع رای مردم به سمت آنکه امام جمعه می گوید مسلما مورد تایید امام جمعه معزز  میبد نخواهد بود.

آیت ا... اعرافی افتخار حوزه علمیه و از نخبگان جامعه روحانیت می باشند که جدای از خاندان بلند مرتبه ای که دارند ، از جایگاه علمی ـ فرهنگی و سیاسی در سطح کشور برخوردار و مورد تایید مقام معظم رهبری می باشند.

و هر کاندیدائی حق ندارد خود را در سایه این خیمه بلند مرتبه قرار داده و ادعای حمایت امام جمعه از خود بنماید.

اگر بواقع چنین است،  پس انتخابات چه معنایی دارد؟

انصافا در حوزه میبد ، در دو دوره  گذشته حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده نقشی فعال در مجلس  داشته اند و به عنوان یک نماینده فعال شناخته می شوند که  جای خوشوقتی است اما دو دوره ایشان رو به اتمام است و این مردم میبد و تفت می باشند که نماینده مجلس آتی را مشخص می نمایند که یا آقای  یحیی زاده برگزیده می شود  و یا آقای دکتر اعرافی، فرزند مرحوم آیت ا... حاج شیخ محمد ابراهیم اعرافی و یا سایر کاندیداها.

اما هر کس ادعا کند از سوی امام جمعه مورد حمایت است و نظر امام جمعه چنین است، ظلم آشکار به امام جمعه  و مردم حوزه انتخابیه میبد و تفت  کرده است  که این نوشتار قطعا در سایر حوزه های انتخابیه نیز  تعمیم دارد.

انتظاری که از دانشور گرامی جناب آقای یحیی زاده می رود آنست که اعضای ستاد خود و سایر اقشار مردمی را به حضور گسترده در انتخابات دعوت نموده و  و عَلَم وحدت و انتخاب افراد را آزادانه چون گذشته رهنمون باشند.

برای مثال حقیر اطلاع  دقیق دارم پس از رد صلاحیت آقای ناصر امامی میبدی، ایشان پیگیری جدی نمودند که ایشان تایید صلاحیت شوند و به جمع کاندیداها بپیوندند که الحمد ا... تلاش ایشان، موثر و آقای امامی که از جامعه هنرمندان استان می باشند  به جمع رقبای انتخاباتی پیوستند و از اینکه کمک فرمودند تعداد رقبا بیشتر شود باید قدردانی نمود.

نکته:

1 ـ آقای یحیی زاده  و آقای اعرافی و سایرین  هدفی جز اطاعت  از فرامین مقام معظم رهبری  نخواهند داشت .

2 ـ انشا ا... مجلس آینده از نیروهای  کارشناس و قوی تری در برنامه ریزی بهره مند باشد.

3 ـ به امید حضور گسترده مردم در انتخابات.

اما نکته یزدفردا البته با اجازه جناب آقای کاظمینی:

آن چیزی که از مطلب فوق استناد می شود تاکید سخنران مجلس بر توجه مردم به نظر دکتر اعرافی امام جمعه میبد که علاوه بر ریاست جامعه المصطفی ،عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با حکم رهبر معظم انقلاب نیز می باشند. که مورد اعتراض  قرار گرفته است و در ادامه تاکید شده است که مقامات و ائمه محترم جمعه حق دخالت درامور اجرایی و تبلیغی  انتخابات را ندارند !و  ارجاع رای مردم به سمت آنکه امام جمعه می گوید مسلما مورد تایید امام جمعه معزز  میبد نخواهد بود!!!!

-حال با عنایت به اینکه جناب کاظمینی از ابتدای حضور در صحنه انتخابات حمایت قاطع کلامی و عملی خود از دکتر اعرافی اخوی گرام امام جمعه معزز میبد  اعلام نموده اند  این سئوال در ذهن ایجاد می شود که اگر مردم به امام جمعه محترم مراجعه و تعیین تکلیف نمایند جوابی به جز آنچه مورد وثوق ایشان است خواهند شنید که ایشان اینگونه برآشفته شده اند !!!!

توصیه ای پنهان در مطلبی آشکار به یحیی زاده منتخب اصولگرایان و جبهه پایداری و منتخب دو دوره گذشته مجلس می نمایند که به اعضاء ستاد و مردم را  تنها به حضور گسترده در انتخابات دعوت نمایند و تبلیغی در زمینه اعتماد امام جمعه محترم به ایشان و حمایت معنوی ایشان از خود را به میان نیاورند و مشخص نفرموده اند  که آیا جناب یحیی زاده   اجازه دارند ضمن دعوت اعضاء ستاد خود و مردم به حضور حداکثری پای صندوق رای  ،دعوتکی  هم در زمینه رای دادن مخاطبین به خود  بنمایند و یا مشمول افراد مورد اشاره ممنوع الدخالت می شوند!!!!!!!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا